Communiceren van informatie

Padlet over betalen met euro's
 
* Het is de bedoeling dat de leerlingen zelf, na een les van de euro's, een Padlet kunnen maken om dan hier samen op te reageren wat belangrijk is. Zo kan de leerkracht ook gemakkelijk bekijken en nazien of de leerlingen het onderwerp hebben begrepen of niet. Het is belangrijk dat de leerkracht toch een beetje helpt bij het maken van de Padlet want dat is niet altijd even gemakkelijk. Het maken wijst zichzelf wel uit maar je moet zeker op een bepaald knopje klikken om de rest van de leerlingen te kunnen laten reageren. Want één knopje niet aanklikken kan er voor zorgen dat het niet werkt (andere mensen laten modereren). Het is gemakkelijk en handig voor de leerlingen van het derde leerjaar omdat ze zelf kunnen schrijven op de Padlet. De leerkracht kan ook bekijken wie wat heeft geschreven en kan dus zien wie het begrepen heeft en wie niet. Zo kan de leerkracht er op inspelen. Dit zorgt zeker voor veel enthousiasme bij de leerlingen en zal voor betere punten zorgen (aangezien de leerkracht kan inspelen op wie het niet begrijpt). Ik zou het in groepjes laten maken en de groepjes krijgen dan elk een onderwerp rond wiskunde, waar ze een Padlet rond mogen maken.
* Padlet heb ik vorig jaar gekregen tijdens een les Didactische Basisvaardigheden of Krachtige Leeromgeving, van een stagiaire die Liesbeth Kustermans verving. Het was een leuke manier om iets op internet te zetten en het was zeer grappig als je merkte dat alles ineens op bord verscheen, doordat er iemand iets schreef.