Een positieve houding hebben tegenover ICT en bereid zijn ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren
Verbetersleutels met een QR-code
* De leerkracht heeft de verbetersleutels vooraan liggen. Dit zijn nu kaartjes waar een QR-code op staat. Onder de QR-code kan je dan de korte uitleg vinden (bv. de titel). De leerlingen kunnen dan op een gemakkelijke en snelle manier hun oefeningen verbeteren. Ze moeten dus enkel met een IPad de QR-code scannen en kunnen zelf kiezen wanneer ze dit doen, nadat ze klaar zijn met hun oefening of na alle oefeningen te maken. Ze leren zelf ICT te gebruiken en komen ook tot de conclusie dat dit leuk is en handig. Ze zullen dan ook daarna zeker de scanner terug gebruiken. Het helpt de leerlingen ICT te gebruiken op een gemakkelijke maar ook handige manier. Ze leren ook zelfstandig te zorgen dat hun oefeningen verbeterd zijn enzo... Doordat de leerlingen zo veel vrijheid gaan krijgen zorgt dit automatisch voor veel enthousiasme en goede punten.
* Dit idee heb ik gekregen doordat ik een ICT-sessie 'Differentiëren' volgde bij ons op school bij Anneke (Verbeeck) en Tim. Dit was zeer interessant en heb ik heel veel van kunnen opsteken.